Att älska någon mot sin vilja

Varför blir allting alltid så krångligt så fort det är känslor inblandat??
.
Snubben jag älskar har fått mig i tårar och väldigt djupa tankar 2 ggr de senaste 5 månaderna.
Utan att ha ett förhållande med honom är det ändå bara honom jag haft i tankarna. Endast honom jag kunnat tänka på dem gånger jag haft sex med andra.
Men nu, nu när jag äntligen börjat släppa taget om honom på riktigt så går allt åt skogen.
.
Att göra slut är aldrig vackert eller kul.
Men hur gör man slut med någon man inte ens är tillsammans med?
.
Mitt ickeförhållande fick en udda vändning nu den senaste veckan.
Mannen som bara följt sitt eget hjärta har varit egoistisk nog att se till att han alltid haft mig som sin säkerhet.
Han har kunnat vända och gå, dissa mig och sedan kommit tillbaka som om ingenting har hänt.
Och dum som jag är har jag låtit honom göra det.
Men alla dem gånger jag försökt putta honom ifrån mig, gått åt andra hållet och/eller dissat honom så har han dragit mig till sig i rädsla att förlora mig.
Och nu när jag på riktigt dejtar andra och försökt hålla honom på en armlängds avstånd så kommer han krypandes med att han inte kan släppa mig, att han inte pratar med någon så som han pratar med mig, att han inte velat ha en flickvänn förens han träffade mig och att det var därför han var singel i 4 år.
Jag menar 9 månader med ett ickeförhållande hade inte kunnat sluta på något annat sätt än att någon av oss skulle bli sårad på riktigt.
Jag har länge väntat på att få höra dem orden han sa till mig idag. Men dem kommer ungefär 2 månader för sent!
Hade dem kommit förut hade jag utan tvekan slängt mig i armarna på honom och låtit honom få fortsätta vara en del utav mitt liv.
Men för att skydda mig själv tvingades jag idag ta ställning till huruvida jag vill fortsätta träffa honom eller inte.
.
Hur slutade allt då?
Jo, jag har legat och gråtit i fosterställning. Hur han tycker och känner om det hela har jag ingen aning om.
Men för att skydda mig själv var jag tvungen att ta beslutet att jag måste få fundera, få tänka över allt.
Vad vill jag eg.
.
Och ja, VAD vill JAG egentligen?
vill jag satsa på en man som troligtvis är min tvillingsjäl (för jag kan inte förneka att vi är extremt lika).
satsa på en man som sårat mig
satsa på en man som ser mig som jag är
satsa på en man som är tråkig i andras ögon
satsa på en man som bryr sig om mig
.
Jag vet inte vad jag vill eller ens vem jag är just nu, han kom in i mitt liv och tog en del av mig.
En del som jag inte vet om jag någonsin kommer få tillbaka.
.
Kärleken är blind, det har både han och jag konstaterat. Ingen av oss ville att det skulle bli sähär.
Men ändå står vi där båda 2 och vet inte vad vi egentligen vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0