Kär i kärleken?

Att inse att mannen man trodde man älskade var suerlätt att glömma får en att undra om det inte var så att man egentligen var kär i kärleken och inte själva personen i fråga.
Eller är det bara så att när känslorna väl börjat svalna så går det fort att bara släppa en person?
Efter 9 månader med skratt, besvikelse, hat och kärlek så var det som om jag inte kännde något längre!
Kanske ville jag bara ha det jag inte kunde få och när jag äntligen hade möjligheten försvann intresset?
.
Jag tror att vi är många som någon gång varit superförälskade och sedan har verkligheten slagit till och man kännt att varför gör jag det här?
När man ställer sig frågan "Var det äkta kärlek eller var det bara jag som var kär i möjligheten att få vara kär?"
.
Jag kom ändå till slutsatsen att jag nog faktiskt var kär på riktitg, de första 6 månaderna ville jag bara att det skulle vara han och jag. Jag tittade knappt på andra män och dissade dem som försökte.
Nu i efterhand kan man ju undra om det var rätt beslut.
Men när 6 månader gått och man fått reda på den andre personens skelett i garderoben och det verkligen inte är något man själv kan stå för eller acceptera, hur skall man då bete sig?
Jag trängde undan mina känslor och sakta men säkert så dog dem. Varför?
Jo, han och jag gjorde överenskommelsen att inte vara ett par. Nej, vi skulle vara vänner med  förmåner.
Det som fick mina känslor att dö helt efter det var för att jag började dejta andra.
.
Diskution på jobbet:
Man 1: Hörru, visst är det så att ni tjejer har en ide om att man ska lägga sig under en annan för att glömma den första?
Jag: Ehm, ja... Till viss del!
Man 2: Det där funkar för män också!!!
.
Huruvida det är rätt eller fel att gå tillväga på det sättet är det ingen som vet.
Men det jag kan dra som slutsatts är iaf att så länge ingen blir sårad är du fri att göra vad du vill med ditt liv.
Ingen ska dömma dig för dina beslut!
.
=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0