Världen är liten

Världen på en karta verkar vara jättestor, vilket den faktsikt också kanske är?
Men är det inte konstigt att när man kommer till nya platser eller träffar nya människor träffar man nästan alltid någon som anknytning till en själv.
En gemensam kompis, avlägsen släkting, gamla grannar eller ja, vad man nu har för anknytning.
.
Några exempel:
  • Jag går på krogen och springer på en gammal kollega till pappa
  • På mitt ena jobb känner min ena kollega en person som gick i samma skola, dock 2 år tidigare.
  • Var på krogen och springer på en tjej som gick i samma skola som jag och såg på min slutproduktion
  • Skulle vara med i en pjäs och på vägen dit börjar jag prata med en kille som senare dyker upp i ett annat sammanhang och visar sig vara en nära vän till en av mina vänner.
Jag kan nästan ge mig tusan på att när jag flyttar till England kommer jag träffa någon som känner en av mina vänner och bekanta!
.
Det finns många tusen exempel till och kanske har du själv några på lager?
Hur som så går detta att diskutera i evigheter. ^^
.
En sak kan jag iaf konstatera, oavsett vart på jorklotet vi befinner oss så ser vi af samma himmel, samma måne och samma stjärnor. Vi andas samma luft och vi dricker av samma vatten.
Så spelar det då någon roll vart vi befinner oss eller vem vi känner?
Vi har alltid varandra!
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0