olikheter och skillnader

Livet är allt bra märkligt.
.
Jag satt och chattade med en kompis, som älskar att sitta ensam. Han anser sig själv vara osocial.
Själv äääääälskar jag att träffa folk. Jag mår bäst när det är folk runt mig hela tiden.
Sen, huruvida man faktiskt prata med dem är en annan 5a. Men dom ska finnas där.
.
En annan rolig sak är vad man anser om folks utseende.
Jag och en kollega har haft en heeelt del konversationer och dispyter om vem som är snygg och inte.
Det roliga är verkligen att "Smaken är som baken, den är delad"
Och tur är väl det, hade alla tjejer gillat samma kille och alla killar samma tjej hade det varit många stoora fighter om vem som får vem.
.
Något annat vi ofta är oense om är vilken film man gillar, vilken man inte gillar och varför.
Där har jag en fd. klasskamrat som är expert på att göra sig oense med folk.
Hon har sina åsikter och försöker pracka på alla andra dom och tycker man inte som henne om t.ex filmen "Edward siccorhand", som hon älskar eller "Highschool musical" som hon hatar, har man konstig smak.
.
Det finns sååå många fler exempel på saker vi kan tycka så olika om men ändå älskar att prata om.
Och det är väl på sitt sätt bra att vi tycker så olika?
Jag menar hade vi tyckt exakt lika dant hade nog våra konversationer nog varit kanska korta.
- Jag tyckte om den, den hade färgen röd.
- Den gillade jag också, för att den var röd.
slut.
.
Nä, nu ska jag ta mina åsikter med mig ut i verkligheten och se vad livet har att erbjuda idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0