Cirkel of trust

Hur en människa är och fungerar styrs utav hur uppväxten har varit.
Dagens jag är en spegling utav mitt gamla jag samt en längtande nyfikenhet att bli mitt nya jag.
Att vi alla fungerar olika är för vi haft olika "roller" under våran uppväxt.
vi har sett olika saker, kännt olika känslor och velat olika.
.
Jag har nu konstaterat att jag i vissa lägen kan känna mig som en stalker.
Och det av många olika anledningar.
Men den största anledningen är att jag är rädd att förlora de människor jag tycker om.
.
Som i filmen familjen är värre har jag en "Cirkel of trust", eller egentligen 3.
Den yttersta cirkeln är till för alla nya människor som tar sig tiden att prata med mig.
Den mittersta cirkeln är till för dem jag känner ganska ytligt. Dem jag vill kalla polare eller bekanta.
Den innersta cirkeln är till för de få personer som får lära känna mig och kan acceptera hela mig för den jag är, så som jag är, med det förflutna som jag har.
.
Det svåra med hela den här cirkusen är att jag är rädd att förlora de människor jag släpper in i den innersta cirkeln.
Några har kommit in och kommer för evigt finans kvar. Några andra är påväg in och där är osäkerheten stor om huruvida de kommer stanna eller ej.
.
Jag har många gånger släppt in folk i den innersta cirkeln och de ha många gånger visat sig vara en besvikelse och hemligheter har läckt ut eller så har jag fått en kniv i ryggen när personerna i fråga utnyttjar information om mig!
.
Jag kan garantera att jag inte är ensam om att känna som jag gör, men jag är nog ganska ensam om att våga acceptera mitt sanna jag på det sättet som jag gör det på.
Att jag är accepterande mot mig själv gör att jag kan acceptera mina vänner och bekanta precis som dem är!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0