Rätt och fel

Vad som är moraliskt rätt och fel i vissa situationer är alltid krångligt att avgöra.
Den enda som egentligen kan svara på det är du själv.
Men vad som är moraliskt rätt är väl egentligen rätt likt den "Gyllene regeln":
'Behandla andra som du själv vill bli behandlad'
.
Det är något jag faktiskt har tänkt på rätt länge nu.
anledning?
Jag har en del vänner jag anser bryter mot sin egen moral.
Och visst. Många gånger är deras handlingar fel. MEN! Jag vill understryka att bara för att det är fel i stunden behöver det inte betyda att det är fel för alltid.
"Everything happens for a reason" brukar jag säga.
Och jag tror verkligen det. Även om man inte ser svaret ditekt eller ens senare så finns det nog en mening med allt.
Till alla er som läser vill jag bara säga stå på er. MEN, gör inget dumt och som du senare BARA kommer ångra.
Dumma saker får man göra, så länge man kan stå för dem.
.
Peas out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0