CV

Konsten att skriva ett bra CV är inte särskilt lätt alla gånger.
Vad ska man ta med?, vad är relevant?, vad är meriterande? Alla frågor du kan tänkas ställa dig själv är av yttersta vikt för ditt CV.
.
Det som alla gånger hjält mig är att punkta upp det jag åstadkommit i livet, lättast är att punkta upp allt utan inbördes ordning.
Sedan börjar jag fundera på när jag gjorde vad.
Och efter det sätter jag dem i kronologisk ordning under olika kategorier.
  • Arbetserfarenheter
  • Utbildning
  • Meriter
Ex:
Arbetserfarenheter
2010 - 2011 ICA nära
Butikssabiträde
  • Sitta i kassan
  • Jobba på lagret
  • Packa upp varor i butik
Ett annat hett tips är att använda sig utav färdiga mallar.
Dessa finns på internet och i vissa fall redan på din dator.
Good luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0