Livet är för kort för att inte ta tag i saker nu!

Livet är kort och vi kastar ofta bort de stunder och möjligheter vi har till att göra saker.
Gällande små vardagssaker som att plocka upp den där tröjjan från golvet kan te sig mindre viktig i förhållande till att träffa den där släktingen eller vännen.
Att våga ta steget att säga till den du älskar att du faktiskt gör det.
.
Det är svårt att våga ta dagen som den kommer och vi planerar ofta och gärna upp varje dag i minsta detalj.
Men att våga ta hand om sig själv och planera in egen tid är något vi har svårt för.
.
När jag började jobba på allvar tappade jag kontakten med alla mina vänner. Men jag har å andra sidan valt att ha min egen tid. Tid för min själv och att få göra det jag vill, i den takten jag vill.
.
Men hur tacklar man då tankarna man får om någon dör eller om den du älskar plötsligt väljer en annan utan att du fått möjligheten att berätta hur du känner.
Det är svårt och ofta kommer man ångra att man inte gjort som man gjort.
Men jag anser att allt händer av en orsak.. det finns en mening med allt.
.
Vi lär oss alltid att allt vi gör, och nästa gång kanske du inte låter det gå så långt att du inte hinner säga eller göra det du vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0