Objektifiering

Att vara enda tjejen på ett bygge är inte alltid lätt.
Att jag är objektifierad är något jag vetat sedan tidigare, vilket heller inte är så konstigt.
Droppen gick dock igår när jag kommer in på toaletten och hittar klotter med sexuella anspelningar mot mig:
Där står bland annat att jag inte vet hur man har sex, seda står det att jag visst gör det för att jag ska ha visat det i webbcamera och sist men inte minst att jag är en duktig slampa.
.
Visst att det kan vara så att det finns någon på bygget som är lite småkär i mig och inte vet hur han ska säga det. Men det gör fortfarande inte situationen OK.
Hur eller hur så har jag i och med det som hänt blivit objektifierad och jag har blivit uthängd för saker jag inte gjort eller är. Vad som fick personen i fråga att faktiskt förmå sig att skriva en sån här sak har jag ingen aning om, och jag vill inte veta heller.
Jag tycker bara att det är så hima respektlöst att göra så mot en annan människa.
.
Hur eller hur så kan en sådan här sak ge mig en viss stämpel, ett rykte.
Hur en sådan sak tolkas är olika beroende på vem som läser.
.
Jargongen på bygget kan vara extremt rå och ibalnd väldigt hård. Men det är fortfarande ord du säger direkt, något som man direkt kan ta ställning till!
Är det något i en diskution, när jargongen sätter in, som jag inte tycker är OK så kan jag säga ifrån.
Men klottret var liksom ''Top of the line''
.
Att klottra är redan från börjar ett brott i sig: Vandalisering.
Men att dessutom klottra ner sexuella trakasserier!
.
Det tar mer än man tror, även om man ska försöka att inte ta något personligt så är det så svårt att skjuta det åt sidan. Det likson finns där och man vet att någon utav dom man träffar VARJE dag på jobbet är den som klottrat.
Det finns så mycket jag skulle kunna säga till personen som gjort det, och kommer det fram kommer han inte ha särskilt mycket självförtroende kvar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0