Tankar och drömmar

Vad jag känner är det bara jag som vet. Vad jag tänker vet ingen. Vad jag drömmer är det ingen som kan förstå.
.
"Man ska kunna dela och berätta allt som vänner" ... Men vad tjänar det till när det man egentligen vill säga, det man vill berätta inte alltid passar.
.
Den jag drömmer om och den som mina tankar ofta landar på är det bara jag som vet vem det är.
Alla andra kan ana och gissa.
Men fram till tiden är mogen, om den blir det, kommer jag hålla det hemligt.
.
Jag vet att det aldrig kommer bli vi, men någon stans kan jag inte sluta hoppas.
Det är som dom säger: "Hoppet är det sista som lämnar människan"
Kanske stämmer det. Kanske är det så.
.
Men fram tills dess tänker jag fortsätta drömma, fortsätta tänka och fortsätta hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0